Miért akarok miniszter lenni?

Bombaként robban a hír, hogy a Paks II., mint a kormány első számú projektjei között futó kiemelt beruházás külön, tárca nélküli minisztert fog kapni. Miért jó ez nekik, miért jó ez nekünk?

Mielőtt belemennénk a részletekbe, nézzük meg, hogy miért olyan menő dolog, ha az ember lánya, vagy fia miniszteri kinevezést kap. A következő juttatási csomagot markolhatja (275/2015. (IX. 21.) Korm. rendelet):

  • 55fabf1ebd14f06c8a1d2b8a7a5fe9ed_unknown-person-clipart-1-unknown-man-clipart_291-299.pngegy hivatali lakás használata;
  • kiemelt egészségügyi ellátás;
  • személygépkocsival kapcsolatos juttatások
  • személyes gépkocsihasználat,
  • a személygépkocsi kategóriájának meghatározása,
  • a Közbeszerzési és Ellátási Főigazgatóság (a továbbiakban: KEF) állományába tartozó gépkocsivezető biztosítása;
  • utazással kapcsolatos juttatások
  • repülőgépen, vonaton történő utazás komfortfokozata és
  • repülőtéri kormányváró helyiségek használata;
  • külföldön tartózkodással kapcsolatos juttatások (költségtérítés és napidíj jogosultság), valamint
  • számítástechnikai eszközök (hordozható személyi számítógép, táblagép) és rádiótelefon használata

Tehát nagyjából elég jó juttatási csomagot próbálunk adni, ami már a piaci szinten is a felső vezetésben, vagy a felső-közép szegmensben dolgozó menedzseri csomaggal egyezik meg. Azt viszont el kell fogadnunk, hogy legalább annyi esélyünk van miniszterként dolgozni, mint amennyi esélye egy halnak van egyszer az élete során víz nélkül is levegőt vennie, ugyanis most, jelent pillanatban 10 miniszter dolgozik a kormányzatban. 

Összesen 10 minisztérium van. Évente a tíz miniszternek 132,2 millió forintot fizet ki az állam. Mindennel együtt több mint 174 millióba kerülnek.

  • Seszták Miklós,
  • Pintér Sándor,
  • Szijjártó Péter,
  • Balog Zoltán,
  • Varga Mihály,
  • Trócsányi László,
  • Simicskó István,
  • Fazekas Sándor,
  • Rogán Antal,
  • Lázár János,
  • (Titokzatos 11. jelölt)

Nos, ezt a sort fogják most megfejelni egy újabb jelölttel, aki bár tárca nélküli miniszter lesz, mégis mindenre jogosult lesz, amiről a fentiekben szó volt. Amire az új jelölt mindenen felül számíthat, az a befolyás barométerének rendkívüli emelkedése, valamint a durván 1,5 millió forint havonta a poszt mellé járó tisztségek után kapott pénzek nélkül. Ha a leendő szerencsés jelölt még beül pár bizottságba, netán országgyűlésben is dolgozik, a fizetése akár a 2,5 millió forintot súrolhatja havonta a sok-sok kínálkozó egyéb lehetőségek mellett. 

Miért lesz jó nekünk egy újabb miniszter?
Paks II kérdése alapvetően nem csak politikai, hanem stratégiai kérdés is. Ha lejjebb tudjuk vinni a saját magunk által meghatározott és amúgyis lenyomott villamos energia végfelhasználói árát, akkor ez akár lehet kampány téma is a 2018-as választás idején. Ha minden ezzel kapcsolatos döntés egy kézbe kerül és egy olyan, erős kezű menedzsert neveznek ki a miniszteri székbe, aki képes összefogni a folyamatokat, akkor a személye körüli kiadások elég hamar meg tudnak térülni, hiszen Magyarország előbb fog erőművet kapni, nem húzódik el a procedúra és mindenki örülni fog. 

Ezúton is üdvözöljük az ötös lottó várható nyertesét az őt kitüntető figyelemmel és lelkesedéssel.